یوسک هاشیموتو استودیوی پلاتینیوم گیمز را ترک کرد!

یوسک هاشیموتو استودیوی پلاتینیوم گیمز را ترک کرد!

آقای یوسک هاشیموتو (Yusuke Hashimoto)، کارگردان بازی Bayonetta 2 و Star Fox Zero، ساعاتی پیش در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود رسما از ترک استودیوی «پلاتینیوم گیمز» خبر داد. کشور ژاپن را...

آقای یوسک هاشیموتو (Yusuke Hashimoto)، کارگردان بازی Bayonetta 2 و Star Fox Zero، ساعاتی پیش در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود رسما از ترک استودیوی «پلاتینیوم گیمز» خبر داد. کشور ژاپن را می‌توان مهد رشد و شکوفایی صنعت بازی‌های ویدیویی نامید که افراد بزرگ و سرشناسی از جمله یوسک هاشیموتو با خلق مجموعه‌های مختلف و ارائه سبک خاص ژاپنی به نام هک اند اسلش (H&S)، همواره عناوین مهیج و پرطرفداری را به دست بازیکنان رسانده‌اند. هرچند، این سبک شاید در اقصی نقاط جهان چندان مورد استقبال گیمرها قرار نگیرد، اما جالب اینجا است که ارق ملی و حس وطن پرستی ژاپنی‌ها باعث شده تا عاشقانه به دنبال تجربه چنین بازی‌هایی باشند. استودیوی پلاتینیوم گیمز یکی از بازی‌سازان موفق و باتجربه در حوزه توسعه عناوین سبک هک اند اسلش است که به لطف کارگردانی و طراحی‌های آقای یوسک هاشیموتو (Yusuke Hashimoto)، مجموعه Bayonetta را خلق کرده است. فرانچایزی که نسخه دوم به کارگردانی یوسک هاشیموتو در اواخر سال میلادی 2014 روی کنسول نینتندو سوییچ منتشر شد و به خاطر گیم‌پلی فوق العاده جذاب، نام خود را در میان برترین بازی‌های این کنسول هیبریدی قرار داد. حال، آقای یوسک هاشیموتو پس از گذشت سیزده سال از همکاری خود با پلاتینیوم گیمز و فعالیت روی ساخت سری Bayonetta و Star Fox Zero، در نهایت این استودیو را بنا به دلایل نامشخصی ترک کرد. به بیان دقیق‌تر، هاشیموتو ساعاتی پیش در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که فعالیت وی در پلاتینیوم گیمز به پایان رسیده و از پس با این استودیو همکاری نخواهد کرد. این در حالی است که یوسک هاشیموتو همواره به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در مجموعه Bayonetta و همچنین استودیوی پلاتینیوم گیمز به شمار می‌رود و جدایی وی از این استودیو، ممکن است که فرآیند خلق نسخه سوم فرانچایز مذکور را با مشکلاتی رو به رو کند. در ادامه، یوسک هاشیموتو خاطرنشان کرد که در طول سیزده سال فعالیت در استودیوی پلاتینیوم گیمز، تجربه‌های با ارزشی به دست آورده که بدون هیچ شک و تردیدی، در پروژه‌های بعدی خود از تک تک این تجارت استفاده خواهد کرد. از این رو، خداحافظی هاشیموتو با پلاتینیوم گیمز به معنی خداحافظی وی با صنعت بازی‌های ویدیویی نیست، بلکه به نظر می‌رسد او برنامه‌های زیادی برای آینده شغلی خود در نظر دارد. هرچند، هاشیموتو تا به این لحظه اطلاعاتی در خصوص برنامه‌های خود سخن نگفته و هنوز مشخص نیست که وی مشابه هیدئو کوجیما استودیوی خصوصی خود را تاسیس می‌کند و یا به استودیوی بازی سازی دیگری ملحق خواهد شد.

ذکر این نکته مهم است که نسخه سوم بازی Bayonetta در ماه دسامبر سال میلادی 2017 به صورت رسمی معرفی شد و در حال حاضر استودیوی پلاتینیوم گیمز روی ساخت این اثر فعالیت می‌کند. با عنایت به این موضوع، بدیهی است که ترک تهیه کننده نسخه اول و کارگردان نسخه دوم این مجموعه، روند توسعه این عنوان را با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد. هرچند، با قاطعیت تمام نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد. علاوه بر این‌ها، بهتر است بدانید که استودیوی پلاتینیوم گیمز هم‌اکنون مشغول ساخت بازی دیگری برای کنسول نینتندو سوییچ به نام Astral Chain نیز است. در پایان، پلاتینیوم گیمز هنوز هیچ واکنشی در قبال جدایی یوسک هاشیموتو از این استودیو از خود نشان نداده و آینده سری Bayonetta در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال، دیدگاه شما در رابطه جدایی یوسک هاشیموتو از استودیوی پلاتینیوم گیمز چیست؟ به نظر شما، آیا این تصمیم ناگهانی فرآیند ساخت و توسعه بازی Bayonetta 3 را مختل می‌کند؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای مجله اوج صدا محفوظ است