کریس اونیل به استودیوی The Initiative مایکروسافت پیوست!

کریس اونیل به استودیوی The Initiative مایکروسافت پیوست!

آقای کریس اونیل که وظیفه طراحی مراحل عنوان ویدیویی پرطرفدار God of War را بر عهده داشت، ساعاتی پیش با ترک استودیو پرآوازه «سانتا مونیکا سونی» به استودیوی تازه تاسیس شرکت...

آقای کریس اونیل که وظیفه طراحی مراحل عنوان ویدیویی پرطرفدار God of War را بر عهده داشت، ساعاتی پیش با ترک استودیو پرآوازه «سانتا مونیکا سونی» به استودیوی تازه تاسیس شرکت مایکروسافت به نام The Initiative ملحق شد. با وجود اینکه مایکروسافت در نسل هشتم کنسول‎ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و کمبود بازی‌های انحصاری قدرتمند و بی‌نظیر ایکس‌باکس وان همواره مورد انتقاد شدید طرفداران پر و پا قرص خانواده ایکس‌باکس قرار دارد، اما این شرکت سرشناس برنامه‌های ویژه‌ای برای نسل بعدی تدارک دیده و با توجه به خرید چندین استودیوی جدید و استخدام افراد تاثیرگذار صنعت بازی‌های ویدیویی، به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها در نسل نهم کنسول‌ها سنگ تمام خواهند گذاشت! در همین رابطه، جدا از خرید پنج استودیو بازی سازی توسط مایکروسافت، این شرکت در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در رویداد E3 2018 از تاسیس استودیوی جدید خود به نام The Initiative خبر داد. از آن روز به بعد، ردموندی‌ها با ارائه پیشنهاد‌های وسوسه انگیز به بازی سازان مطرح دنیا، سعی در جذب آن‌ها و تامین نیروی مورد نیاز خود دارند. در این میان، شرکت مایکروسافت استخدام توسعه دهندگان عناوین ویدیویی برتر انحصاری کنسول پلی‌استیشن را هدف قرار داده است، به طوری که این شرکت چندی پیش آقای درو ماری، خالق دو بازی محبوب Resistance و Sunset Overdrive، را به استودیوی The Initiative دعوت کرد. حال، ردموندی‌ها این بار به سراغ سازندگان بازی موفق خدای جنگ رفته و آقای کریس اونیل (Chris O’Neill)، طراح مراحل بازی God of War، را به استخدام استودیوی مذکور خود درآورده‌اند. استخدام یکی از اعضا و تیم سازنده بازی خدای جنگ توسط مایکروسافت موضوع جدیدی نیست، چرا که تولید کننده این عنوان ویدیویی به نام برین وسترگارد (Brian Westergaard)، در اواسط تابستان سال گذشته میلادی به استودیوی بازی سازی این شرکت ملحق شده بود. با این حال، پیوستن آقای کریس اونیل به استودیوی The Initiative مایکروسافت به نوعی از پروژه‌های آتی این شرکت و عرضه عناوین مهیج برای نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس خبر می‌دهد. در طرف دیگر، مایکروسافت طی نمایشگاه E3 2018 رسما تایید کرد که تعدادی از اعضای سابق استودیوی‌های راک‌استار گیمز، ناتی‌داگ، کریستال داینامیک و دیگر بازی سازان پرطرفدار را جذب خود می‌کند. حال، با توجه به حضور دو نفر از طراحان بازی خدای جنگ، ظاهرا افراد باتجربه و نامدار زیادی در استودیوی The Initiative روی ساخت عناوین ویدیویی بزرگ فعالیت می‌کنند.

بهتر است بدانید که مدیریت استودیوی تازه تاسیس The Initiative در حال حاضر بر عهده دارل گالگر (Darrel Gallagher)، مدیر ارشد سابق شرکت کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، است. در طرف دیگر، ردموندی‌ها اخیرا از تخصیص بودجه نامحدود برای ساخت بازی های انحصاری سخن گفتند که تمامی این گزارش‌ها، نشان از برنامه تحسین آمیز مایکروسافت برای آغاز قدرتمند و طوفانی نسل بعدی می‌دهد. با این حال، متاسفانه هنوز اطلاعات و جزئیاتی در خصوص پروژه‌های این استودیوی جدید مایکروسافت منتشر نشده است. بدیهی است که این پروژه‌ها برای عرضه روی کنسول بعدی ایکس‌باکس برنامه ریزی شده که از این رو، عدم ارائه چنین جزئیاتی چندان هم دور از ذهن نیست. هرچند، آقای دارل گالگر در گفت و گوی خود با طرفداران، رسما اشاره کرد که این عنوان عناصر داستان سرایی، اکتشاف خلاق و ساخت جهان و دنیای بازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در طرف مقابل، شرکت ژاپنی سونی تا به امروز هیچ حرفی از برنامه آتی خود در زمینه توسعه بازی‌های انحصاری برای نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن به میان نزده است. به علاوه، این شرکت هیچ واکنشی هم در قبال ترک چند تن از بازی سازان مشهور خود نشان نداده است. حال، دیدگاه شما در رابطه با پیوستن طراح مراحل بازی God of War به استودیوی The Initiative مایکروسافت چیست؟ به نظر شما، آیا ردموندی‌ها در نسل آینده به مشکل کمبود بازی‌های انحصاری خود خاتمه خواهند داد؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای مجله اوج صدا محفوظ است