درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده به 43.4 میلیارد دلار رسید

درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده به 43.4 میلیارد دلار رسید

درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا در سال گذشته میلادی یعنی سال 2018، به رقم شگفت انگیز 43.4 میلیارد دلارِ این کشور رسید. سازمان تحقیقات بازار مصرف کننده ایالات...

درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا در سال گذشته میلادی یعنی سال 2018، به رقم شگفت انگیز 43.4 میلیارد دلارِ این کشور رسید.

سازمان تحقیقات بازار مصرف کننده ایالات متحده آمریکا یعنی NPD Group و انجمن سرگرمی‌های نرم افزاری (ESA) آمار درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در این کشور در سال 2018 میلادی را اعلام کردند. بر اساس این آمار، این صنعت بزرگ و محبوب توانسته است درآمد 43.4 میلیارد دلاری را به ثبت برساند. لازم به ذکر است که این درآمد صرفا بیانگر درآمد و سود این صنعت در سال 2018 میلادی بوده و گردش مالی حاصل از صنعت بازی‌های ویدیویی در این کشور، رقمی بیش از این‌ها است. به عبارتی دیگر، عدد 43.4 میلیارد دلار، متعلق به فروش ادوات صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا است. نکته جالب توجه در رابطه با این آمار، رشد 18 درصدی آن نسبت به سال 2017 میلادی است. استنلی پیرو لوییس (Stanley Pierre-Louis) مدیرعامل انجمن سرگرمی‌های نرم افزاری (ESA) در رابطه با درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در سال گذشته میلادی در ایالات متحده آمریکا اظهار کرد:

رشد چشمگیر اقتصادی این صنعت (صنعت بازی‌های ویدیویی) در این کشور، در موازات رشد فرهنگی و کلی اقتصاد ایالات متحده بوده است. در سرتاسر کشور، ما بسیاری از مردم را در تمام زمینه و مراحل زندگی‌مان می‌بینیم که در شور و حال بازی‌های ویدیویی هستند. سرگرمی‌های تعاملی در دنیای امروزی، یکی از تاثیرگذارترین سرگرمی‌ها در آمریکا به حساب می‌آیند.

مت پیسکاتلا، از تحلیل‌گران ارشد سازمان NPD که به صورت تخصصی روی مسائل اقتصادی مربوط به عرصه بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند، در رابطه با میزان درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا در سال 2018 میلادی گفت:

سال 2018، یک سال دیگر در ایالات متحده آمریکا بود که موفق شد رکورد‌هایی را به نام خود ثبت کند. صنعت بازی‌هایی ویدیویی از طرف مصرف کننده‌های آن، توانست به رشد 18 درصدی دست پیدا کند و موفق به ثبت رقم 43.4 میلیارد دلار آمریکا شود. این آمار مربوط به هم مربوط به موبایل‌ها، و هم مربوط به ادوات این عرصه در خانه مانند رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها و غیره می‌شود؛ همچنین تمام رده‌های سنی با سلیقه‌های متفاوت توانستند با ثبت چنین آماری علاقه‌شان به صنعت بازی‌های ویدیویی را ابراز کنند.

همچنین در گزارش آماری مربوط به درآمد صنعت بازی‌هایی ویدیویی در ایالات متحده، به تعداد 150 میلیون گیمر در این کشور اشاره شده است. بدون شک با تحلیل این اعداد و ارقام، به راحتی می‌توان متوجه شد که این صنعت، رشد بسیار سریعی را در این کشور داراست و تاثیر چشمگیری در رشد اقتصادی آمریکا دارد. جالب است بدانید که به واسطه صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده، 220 هزار فرصعت شغلی ایجاد شده است؛ همچنین بیش از 500 کالج و دانشگاه در 46 ایالت این کشور، مشغول به ارائه‌های آموزش‌های مرتبط با این صنعت هستند. همچنین گفته می‌شود تعداد کالج‌هایی که به عنوان حامیان رویداد‌های مربوط به صنعت بازی‌های ویدیویی و بازی‌های ورزشی الکترونیکی هستند، در سال گذشته میلادی با افزایش رو به رو شده است.

لازم به ذکر است که کنسول نینتندو سوییچ، به عنوان پرفروش‌ترین کنسول در سال 2018 میلادی در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است. نکته جالب توجه این است که مت پیسکاتلا، چند هفته پیش، صدرنیشینی این کنسول ژاپنی را پیش بینی کرده بود. این تحلیل‌گر حاذق، در ادامه صحبت‌هایش، پیش بینی کرد که درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در سال 2019 میلادی در این کشور، به اندازه سال 2018 رشد نخواهد داشت.

سال 2019، سالی مهم و تاثیرگذار در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود. با این وجود، نباید انتظار داشته باشیم که رشدی که در سال 2018 میلادی حاصل شد را، در سال جاری هم ببینیم چرا که در سال 2020 میلادی کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت و سونی عرضه خواهند شد.

نظر شما در رابطه با درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در آمریکا و در سال 2018 میلادی چیست؟ فکر می‌کنید این روند رو به رشد، همچنان ادامه خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای مجله اوج صدا محفوظ است