درآمد شبکه پلی‌استیشن بیشتر از شرکت نینتندو در سال 2018 بوده است

درآمد شبکه پلی‌استیشن بیشتر از شرکت نینتندو در سال 2018 بوده است

قدرت سونی در فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی و سرویس‌های آنلاین، باعث شد تا در آمد شبکه پلی‌استیشن در سال 2018 بیشتر از درآمد شرکت نینتندو باشد! هر چند که شرکت نینتندو به لطف...

قدرت سونی در فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی و سرویس‌های آنلاین، باعث شد تا در آمد شبکه پلی‌استیشن در سال 2018 بیشتر از درآمد شرکت نینتندو باشد!

هر چند که شرکت نینتندو به لطف بازی‌های باکیفیت و کنسول نینتندو سوییچ توانسته است تا روند رو به رشدی را در تمام زمینه‌ها طی کند، اما هنوز راه طولانی در پیش دارد تا به سونی و پلی‌استیشن 4 برسد. به رغم این که کنسول نینتندو سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول ایالات متحده آمریکا تبدیل شد و بازی‌های انحصاری آن از جمله Super Smash Bros. Ultimate و Mario Kart 8 Deluxe به فروش قابل توجهی در سراسر جهان دست یافت، اما هنوز فروش این شرکت در سال گذشته میلادی، چه در سخت افزارها و چه در نرم افزارها نتوانسته به درآمد شبکه پلی‌استیشن در سال 2018 برسد. به نظر می‌رسد که فروش فوق العاده کنسول پلی‌استیشن 4 در سال 2018 میلادی و قبل از آن باعث شده است تا استقبال بی‌نظیری از شبکه پلی‌استیشن (PSN) و خدمات آنلاین شرکت سونی مانند سرویس PlayStation Now (به اختصار PS Now) توسط بازیکنان در سراسر جهان به عمل بیاید. دانیل احمد (Daniel Ahmad) تحلیل‌گر سازمان Nikoo Partners این ادعا را مطرح کرده است که درآمد شبکه پلی‌استیشن از درآمد شرکت نینتندو در بخش‌های نرم افزار و سخت افزار بیشتر بوده است. به اعتقاد او، شرکت نینتندو در زمینه فروش بازی‌ها به صورت دیجیتال و خدمات آنلاین از سایر رقبای خود به طور چشمگیری عقب مانده است اما در حال تلاش است تا با تصمیماتی درست بتواند در این زمینه هم با سونی و مایکروسافت رقابت کند. همان طور که پیش از این اعلام کردیم، تعداد کاربران سرویس نینتندو سوییچ آنلاین به 8 میلیون نفر رسیده است که نشان دهنده پیشرفت جالب توجه نینتندو در زمینه سرویس‌های آنلاین و دیجیتالی می‌باشد. دانیل احمد در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با این مسئله نوشت:

آمار نشان می‌دهد که درآمد شبکه پلی‌استیشن قابل توجه بوده است؛ به خصوص از زمانی که کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است. همچنین این آمار نشان می‌دهد که شرکت نینتندو چه راه طولانی پیش روی خود دارد [در زمینه خدمات دیجیتالی و فروش دیجیتالی بازی‌ها]. با وجود این که بیش از سه ماه از راه اندازی سرویس نینتندو سوییچ آنلاین می‌گذرد، نینتندو در زمینه دیجیتال هنوز ضعیف است.

باید اعتراف کرد که شرکت سونی به لطف برند پلی‌استیشن، روند صعودی و رو به رشد بی‌سابقه‌ای را طی می‌کند. به خصوص در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های این شرکت ملموس‌تر از گذشته بوده و توانسته طرفداران زیادی را به سمت این شرکت ژاپنی جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای مجله اوج صدا محفوظ است