تاکسی خودران در ژاپن + حضور تاکسی خودران در ژاپن تا سال 2020

تاکسی خودران در ژاپن + حضور تاکسی خودران در ژاپن تا سال 2020

تاکسی خودران در ژاپن + حضور تاکسی خودران در ژاپن تا سال 2020 شرکت خودروسازی نیسان اولین تاکسی خودران سرویس حمل‌ونقل عمومی ژاپن را سال آینده به مدت دو هفته آزمایش خواهد کرد. نیسان می‌خواهد تا...

تاکسی خودران در ژاپن + حضور تاکسی خودران در ژاپن تا سال 2020

شرکت خودروسازی نیسان اولین تاکسی خودران سرویس حمل‌ونقل عمومی ژاپن را سال آینده به مدت دو هفته آزمایش خواهد کرد.

نیسان می‌خواهد تا اوایل سال 2020، سرویس حمل و نقل کاملا خودران خود را در جاده‌های ژاپن داشته باشد.

طرح این است که با یک “آزمایش میدانی عمومی” برای حمل و نقل آسان در یوکوهاما آغاز شود.

نیسان با شرکت فناوری “DeNa” برای این کار هیجان‌انگیز شریک شده است و امیدوار است که همه چیز، از سوار کردن تا پیاده کردن و پرداخت، از طریق اپلیکیشن تلفن همراه انجام شود.

با توجه به برگزاری المپیک 2020 در توکیو، نیسان می‌خواهد تا آن زمان سرویس خود را مستقر کرده باشد.

خودروهای برقی خودران در حال حاضر در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اما جاده‌های ژاپن ممکن است کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر از جاده‌هایی که این خودروها در آن آزمایش شده‌اند، باشد.

اخیرا تکنولوژی پروپایلوت (ProPilot) از کمپانی نیسان، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. تکنولوژی پروپایلوت (ProPilot Assist) از طریق خودروهای Rogue و Leaf EV به آمریکا نیز وارد شده است. این تکنولوژی جدید به عنوان زیر مجموعه ای از تکنولوژی خودران محسوب می شود که دربردارنده ی سیستم کروز کنترل هوشمند کوپل شده با سیستم حرکت بین خطوط است.

کمپانی نیسان قصد دارد تا تکنولوژی پارک اتوماتیک پروپایلوت (ProPilot Park) را نیز به این پکیج اضافه کند که در این صورت خودرو قادر خواهد بود تا به صورت اتوماتیک پارک شود.

نسل بعدی تکنولوژی پروپایلوت (ProPilot)، از تکنولوژی خودران در رتبه ی 4 پشتیبانی خواهد کرد که از سال 2020، از این تکنولوژی نیز بهره گرفته می شود. کمپانی نیسان اعلام کرد که این تکنولوژی در جاده های معمولی نیز تست شده است.

خودروی اینفینیتی Q50 به عنوان خودرویی بوده که این تست ها بر روی آن انجام شده است. این خودرو به 12 دوربین، 12 سنسور، سنسورهای راداری 9 میلی متری، 6 اسکنر لیزری و سیستم نقشه برداری پیشرفته مجهز بوده که همه ی این تجهیزات نیز دارای هوش مصنوعی هستند.

خودروی اینفینیتی Q50 با این تجهیزات، به راحتی می توانست مسیر را در شهر و بزرگراه ها پیدا کند و از زمان انتخاب مسیر تا رسیدن به آن به صورت کاملا اتوماتیک حرکت کند. این خودرو می تواند تقاطع های شلوغ را تشخیص داده و راه دیگری برای رسیدن به مقصد پیدا کند. همچنین، نسبت به مشکلات موجود در راه نیز اقدامات لازم را اتخاذ کند.

تاکائو آسامی، نایب رییس بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته ی نیسان، درباره ی تکنولوژی پروپایلوت (ProPilot) می گوید:

” نسل جدید پروپایلوت (ProPilot) تا سال 2020 برای استفاده در دنیای واقعی آماده خواهد شد. نسخه ی موجود این تکنولوژی نشان از موفقیت ما در زمینه ی تکنولوژی خودران دارد.”

در حال حاضر فناوری پروپایلت نیسان در سطح دوم قرار دارد، به این معنا که سیستم به طور خودکار سرعت و فاصله از سایر اتومبیل ها را حفظ می کند و با شناسایی نشانه ها در جاده، ماشین را در خط صحیح نگه می دارد.

نیسان امیدوار است که فناوری پروپایلت تکامل یافته در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

تاکائو آسامی معاون ارشد نیسان و مسئول تحقیق و مهندسی پیشرفته این شرکت گفت: «ما در شرکت خودروسازی نیسان به هوشمندی و بلوغ مهندسی توجه و دقت ویژه ای داریم و برای فناوری های روز جهان اهمیت بسیاری قائلیم. هم اکنون فناوری پروپایلت در خودروهای کاملا خودران ما، نمونه ای از موفقیت ما در جهت پیشرفت صنعت خودروسازی در جهان به شمار می رود».

شایان ذکر است؛ در تابستان سال گذشته نخستین خودروی ژاپنی مجهز به فناوری خودران به نام سرنا (Serena)، با قابلیت های پروپایلت در کنترل فرمان، ترمز و گاز به بازار عرضه شد. هفته گذشته نیز مدیران نیسان از ورود این فناوری به پرفروش ترین خودروی این شرکت یعنی Rogue خبر دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق برای مجله اوج صدا محفوظ است